fredag 10 januari 2014

Working hard

När man har några timmar ledigt från skolan är det otroligt skönt att fara till gymmet. Man kommer bort från den tråkiga vardagen för en stund och gymmet är nästan tomt på förmiddagen. Man får i lungn och ro focusera på vad man gör och man behöver inte vänta för att göra det man ska. Det var shoulders & traps som stod i turen. Jag gillar minst att göra denna träning för det finns ingen egentlig huvudrörelse för man måste träna alla delarna av axlarna. Träningen gick dock bra och jag gick ut ur gymmet med ett leende. Senare på eftermiddagen for jag och simma. Jag drog en kompis som är simmare med mig så att han kunde lära mig lite teknik. Jag ska simma 200m i testen som är om några veckor. Det låter som en mycket kort sträcka men när man är i vattnet känns det inte mera så kort. I testen ger 3min 15s fulla poäng, efter att ha simmat i en timme fick jag tiden 3min 20s. Jag var helt nöhd med resultatet för jag hinner ännu träna simning några gånger före det blir dags att visa vad man stpr för. När jag kom hem från hallen var jag aldeles död, jag låg på soffan i en halv timme som en död fisk och orkade inte röra på mig. Men då visste jag att jag hade påriktigt tränat ordentligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar