söndag 12 januari 2014

Resultat syns

Idag var jag igen och simma med kompisarna. Man märker genast att simningen börjar bli bättre när man blir van och får goda teknikråd. Idag när vi kollade tid kom jag under 3min15s vilket skulle i testen betyda fulla poäng av simningen. Det blev genast roligare att vara i hallen när vi var flera och tekniken blir bättre för varje gång. Nägra timmar efter simningen började jag göra mig klar för chest and back workout på gymmet. Jag var otroligt trött efter simningen men när man började tanka BCAA och gå mot gymmet i kylan började kroppen pigga upp sig och ville börja jobba. Under chest and back träningen gör jag nästan alla chest rörelser supersettade med en back rörelse, på detta sättet håller jag intensiviteten på hög nivå och får träningen gjord på lite över en timme. Då växer musklerna och det blir inte till konditionsövning. Träningen var galet bra fast jag redan hade simmat i över en timme. Svettet rann, järn lyftes och blodet pumppade. Efter gymmet har jag inte riktigt gjort något för jag är aldeles slut. Nu kan jag sova med gott samvete när jag har en tung träningsdag bakom mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar