onsdag 29 januari 2014

Inträdestest till flygvapnet

Jag for igår redan till helaingfors för testen började redan 7.30. Tog restday så jag kunde prestera bättre i dagens fysiska test. Viktgränsen var 92kg så jag kunde inte äta mycket igår kväll och ingenting idag morse. Vågen visade 91.2, efter det kunde jag i lungn och ro börja äta. Ett annat gränsfall var ryggens längd var övre gränsen var 1m, mina papper blev märkta med 99.9cm. Efter mätningarna började cyklingen, man kollade att hjärtat fungerade normalt under hård ansträngning. Allt var ok med mitt hjärta. I de övriga fysiska testen var minimi gränsen 9 poäng vilket inte var något större svårighet för mig. Jag hoppade 2.35m längd utan fart som gav 3 poäng. Magmuskler gjorde jag 51 på en minut vilket gav 5 poäng och till sist gjorde jag 70 pushups på en minut var 5 poängsgränsen var 40st. Det viktigaste var ändå att jag var den största killen på plats. Det borde komma hem ett brev om fortsättningen, kommer man vidare eller inte till nästa omgång. Nu sitter jag i tåget och väntar på morgondagens gymträning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar