torsdag 2 januari 2014

Skador

Jag har nu under senaste året haft otur med att lyckas skada mig själv. Första insidenten hände på våren, sommarlovet skulle just börja och jag lyckades på fotbollsplan få armen av på två ställen. Det blev träningspaus i några månader. När jag inte ännu kunde göra något med vänstra armen började jag träna ben på allvar, tre gånger i veckan minst. 
När jag igen fick lov att börja träna ordentligt igen hade armen blivt en del mindre. Hård träning för vänster arm med baby vikter och efter ett par månader började armen kännas som min egen igen. När jag äntligen kunde spela fotboll igen räckte det inte länge tills knäet inte klarade av en kollision med lagkamraten. Där började en paus från fotboll och lagday för ett par månader. 
Lyckligt vis har knäet återhämtat sig och jag kan träna för fullt igen. Nu får man bara hoppas att ingenting skulle gå sönder så att man kan bli ripped till sommaren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar