lördag 4 januari 2014

Galen pump

Planerna ändrade igår kväll, min kompis kunde inte komma heller och simma idag så planerna ändrade. Den tyngsta gym dagen hade kommit, chest och back. Jag har hört och läst att man inte ska träna två stora muskelgrupper under samma träning. Jag tror inte på det, pumpen man har på gymmet känns som övre kroppen skulle bli dubbelt större och snart spräcka hyn. Den känslan har jag aldrig lyckats få med någon annan träning för övrekroppen. Träningen är också mycket krävande och därför älskar jag den. Idag Var det dock otroligt svårt, genast efter de första serierna av bench press supersetted men breda pull ups började jag må dåligt. Vattnet jag drack fick bara illamåendet att bli värre. Men jag slutade inte, jag fortsatte och glorde varendaste lyft som finns i programmet. Kanske med lite mindre vikter än normalt men jag gav inte upp. För det är bättre att träna varje gång på fullt fast man inte alltid kan presterar sitt bästa, än att träna bara då men kan prestera sitt bästa. Det är här man påriktigt ser hur mycket man vill nå sina mål och utveckla sig själv. Efter träningen kändes det otroligt bra att jag hade henomfört träningen. 
Måst börja jobba hårdare för att få fett bort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar